1. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulejowie

Miejski Ośrodek pomocy Społecznej w Sulejowie, w skrócie MOPS, znajduje się na I piętrze budynku przy ul. Targowej 20 w Sulejowie
Przed budynkiem przy ul. Targowej 20 znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Parkowanie jest darmowe.

Do siedziby MOPS prowadzą schody. Budynek nie jest dostępny dla osób na wózkach.

Osoby mające trudności w poruszaniu się mogą skorzystać z dzwonka przywołującego pracowników MOPS na zewnątrz budynku. Dzwonek znajduje się po prawej stronie schodów.

MOPS w Sulejowie kieruje Dyrektor Agnieszka Sykus.
Dyrektorowi pomagają w pracy pracownicy zatrudnienie w MOPS w Sulejowie.
2. Czym zajmuje się MOPS?
W Urzędzie można między innymi:
- otrzymać wsparcie i pomoc finansową
- uzyskać świadczenia rodzinne
3. Kontakt z pracownikami MOPS
Zapraszamy do MOPS od poniedziałku do piątku.
Godziny pracy: w poniedziałek od 7:30 do 17:00; w dniach od wtorku do czwartku od 7:30 do 15:30, w piątek 7:30 do 14:00
Możesz do nas dzwonić na numer 44 616 20 33.
Możesz też wysłać e-mail na adres: mops@sulejow.pl
4. Żeby załatwić sprawy w MOPS, osoby ze szczególnymi potrzebami mogą:
- napisać pismo i wysłać je na adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulejowie
ul. Targowa20
97-330 Sulejów
- możesz też napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail
- jeśli chcesz, możesz do nas zadzwonić na numer 44 616 20 33
- możesz przynieść pismo do siedziby MOPS.
6. Osoby głuche i słabosłyszące mogą kontaktować się z urzędnikiem przez wideotłumacza polskiego języka migowego
Możesz skorzystać z tłumacza po wcześniejszym umówieniu. Tłumacz jest za darmo.

7. Toalety
W MOPS nie ma toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
8.Wejście z psem asystującym oraz psem przewodnikiem
Do budynku i wszystkich pokoi można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.

PROCEDURA I DOSTĘP ALTERNATYWNY
Procedura – Dostęp alternatywny[1] w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sulejowie
I. Zapisy ogólne
- Procedura „Dostęp alternatywny w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sulejowie” dotyczy zapewniania dostępu alternatywnego osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Osoba ze szczególnymi potrzebami to osoba, która ze względu na swoje cechy zewnętrzne lub wewnętrzne, albo ze względu na okoliczności,
w których się znajduje, musi podjąć dodatkowe działania lub zastosować dodatkowe środki, w celu przezwyciężenia bariery, aby uczestniczyć
w różnych sferach życia na zasadzie równości z innymi osobami[2]. - Jeżeli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, a Ośrodek nie jest w stanie zapewnić Ci dostępności, to jest zobowiązany zapewnić dostęp alternatywny. Brak dostępności może być spowodowany jedynie względami technicznymi lub prawnymi.
- Dostęp alternatywny polega w szczególności na:
- zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby;
- zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia technicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii;
- wprowadzeniu takiej organizacji Ośrodka, która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób.
- Jeżeli Ośrodek nie jest w stanie zapewnić Ci dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, powinien umożliwić Ci kontakt:
- telefoniczny (np. odczytanie informacji, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji),
- korespondencyjny,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej (np. przesłanie dokumentu w formacie elektronicznym, dostępnym formacie tekstowym
- lub za pomocą tłumacza języka migowego (z udziałem polskiego języka migowego online od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu),
- lub za pomocą tłumacza-przewodnika (dotyczy osób głuchoniewidomych)[3],
- poprzez spotkanie.
- Na stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulejowie, jak i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (dalej BIP), w zakładkach „Deklaracja dostępności” są informacje o osobach odpowiedzialnych za zapewnienie dostępności cyfrowej, architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej.
- Koordynatorką ds. dostępności w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sulejowie jest Pani Agata Suchodolska, email: dostepnosc@mail.sulejow.pl, telefon 44 6162033.
- Urząd na swojej stronie internetowej i na stronie BIP w zakładkach „Deklaracja dostępności” publikuje informację o sposobie zapewniania dostępu alternatywnego.
Dostęp alternatywny do treści cyfrowych
- Jeżeli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, to:
- w przypadku problemów z dostępnością cyfrową strony internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy społecznej w Sulejowie www.mops.sulejow.pl lub BIP Ośrodka skontaktuj się z Panią Agatą Suchodolską, e-mail: dostepnosc@mail.sulejow.pl telefon 446162033. Tą samą drogą możesz złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności strony internetowej i BIP Ośrodka.
- Możesz zażądać udostępnienia informacji zamieszczonych na stronach internetowych w formach alternatywnych, na przykład poprzez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać:
- Twoje dane kontaktowe,
- wskazanie, o którą stronę internetową, aplikację mobilną lub dokument chodzi,
- sposób kontaktu z Tobą,
- formę, w jakiej powinna zostać przekazana niedostępna treść.
- Urząd zrealizuje żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Urząd niezwłocznie poinformuje Cię o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące.
- Urząd ma prawo odmowy zapewnienia dostępności, jeśli istnieje ryzyko naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Dotyczy to zwłaszcza dokumentów wypełnionych ręcznie lub pochodzących
z zewnątrz (zgodnie z art.18 ust. 5 Ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych).
Dostęp alternatywny w zakresie informacyjno-komunikacyjnym
- Jeżeli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, to w przypadku problemów
z dostępnością informacyjno-komunikacyjną skontaktuj się z Panią Agatą Suchodolską, e-mail: dostepnosc@mail.sulejow.pl , telefon 44 6162033 - Ośrodek nie zapewnia obsługi poprzez SMS, MMS, jednak możesz skontaktować się z ośrodkiem za pośrednictwem:
- poczty elektronicznej email pod adresem: dostepnosc@sulejow.pl; mops@sulejow.pl
- poczty elektronicznej epuap: /MOPSSulejow/skrytka
- faksu pod numerem: 44 6162033
- stron internetowych Urzędu, które spełniają standardy dostępności[4],
pod następującymi adresami: www.mops.sulejow.pl , https:// mopssulejow.naszbip.pl/ - Ośrodek zapewnia dostęp online do usługi tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM) oraz Systemu Językowo-Migowego (SJM) wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
- W budynku Ośrodka brak pętli indukcyjnej do obsługi osób słabosłyszących, której celem jest wspomaganie słyszenia[5].
- Jeśli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami możesz zwrócić się do Ośrodka z prośbą o udostępnienie wniosków w formie dla Ciebie dostępnej (alfabet Braille’a, druk powiększony, dokument w formie elektronicznej).
- Jeśli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami możesz również przyjść
do Ośrodka z własnym tłumaczem lub własnym urządzeniem, które ułatwią Ci załatwieni sprawy.
IV. Dostęp alternatywny w zakresie architektonicznym
- Przed budynkiem przy ul. Targowej 20 w Sulejowie znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Parkowanie jest darmowe.
- Do wejść prowadzą oznaczone kontrastowo schody. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulejowie znajduje się na I piętrze budynku.
- W budynku przy ulicy Targowej 20 w Sulejowie nie ma windy, która umożliwia komunikację pionową w budynku. Jeżeli jesteś osobą, która porusza się na wózku lub masz trudności z pokonaniem schodów możesz skorzystać z dzwonka przywołującego pracownika MOPS znajdującego się po prawej stronie schodów lub poinformować o potrzebie załatwienia sprawy telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej.
- W budynku Urzędu nie została zapewniona dostępność w zakresie komunikacji pionowej i poziomej .
- Urząd zapewnia dostęp alternatywny również poprzez organizację spotkań
i obsługę klienta ze szczególnymi potrzebami w innym dostępnym budynku. Jeżeli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, to skontaktuj się
z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Sulejowie, telefon 44 6162033, e-mail: dostepnosc@mail.sulejow.pl .
Postanowienia końcowe
- Wszelkie bieżące sprawy dotyczące braku dostępności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej będą rozpatrywane na zasadach ogólnych wskazanych w punkcie I. lub za pomocą „Wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej”, który stanowi Załącznik do tej procedury.
Załącznik nr 1
……………………………… dnia ………………….
miejscowość
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulejowie
ul. Targowa 20
97-330 Sulejów
WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ
LUB INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ
Na podstawie art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062)
- Dane osoby składającej wniosek:
Imię i nazwisko…………………………………………………………………
Adres zamieszkania……………………………………………………………
Telefon lub email: ………………………………………………………………
Jeżeli składa Pan/Pani wniosek jako przedstawiciel ustawowy innej osoby, proszę wpisać poniżej swoje dane:
Imię i nazwisko…………………………………………………………………
Adres zamieszkania……………………………………………………………
Telefon lub email: ………………………………………………………………
- Proszę o zapewnienie dostępności w następującym zakresie:
- DOSTĘP ARCHITEKTONICZNY:
Opisz brak dostępności:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- DOSTĘP INFORMACYJNO – KOMUNIKACYJNY
Opisz brak dostępności:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Proszę wskazać/określić sposób zapewnienia dostępności:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Jak MOPS powinien się z Panem/Panią skontaktować?
Telefonicznie ……………………………………………………………………..
Adres pocztowy…………………………………………………………………..
Adres email……………………………………………………………………….
Inna forma (jaka?) ……………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………
- Klauzula informacyjna
Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urząd. Unii Europ. z dnia 04.05.2016 r. L 119/1), dalej jako „RODO”, informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Sulejowie (dalej jako „MOPS”), ul. Targowa 20, 97-330 Sulejów, tel. 44 616 20 33,adres e-mail: mops@sulejow.pl (dalej jako „Administrator”). - Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy za pomocą poczty elektronicznej: kontakt@wbsystem.pl.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji statutowych i ustawowych zadań Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulejowie, a także w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym, a także w ramach sprawowania władzy publicznej.
- prawną przetwarzania danych jest:
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych art. 6 ust.1 lit. a RODO. Na jej podstawie przetwarzane są dane podawane przez Pana/Panią dobrowolnie np. numer telefonu, adres poczty elektronicznej celem zapewnienia szybkiej i sprawnej komunikacji związanej z realizacją złożonego wniosku;
- wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa art.6 ust.1 lit. c RODO;
- działaniem niezbędnym do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej prawa art. 6 ust.1 lit. d RODO;
- wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym przez administratora art.6 ust.1 lit. e RODO;
- wypełnienie obowiązków i wykonywanie szczególnych praw przez Administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie ochrony socjalnej art. 9 ust. 2 lit. b RODO;
- ważny interes publiczny, na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, który jest proporcjonalne do wyznaczonego celu, nie narusza istoty prawa do ochrony danych i przewiduje odpowiednie i konkretne środki ochrony praw podstawowych i interesów osoby, której dane dotyczą art. 9 ust. 2 lit. g RODO.
Na mocy prawa krajowego podstawę prawną stanowi:
a) ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz.1696).
Jeżeli będzie to konieczne, Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane innym podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów prawa i do przetwarzania danych osobowych, a które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w procesie ich przetwarzania w poufności oraz w tajemnicy.
- W przypadku, gdy podanie przez Pana/Panią Pani/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym, nie podanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji wniosku, w tym uprawnień i obowiązków ustawowych Administratora, o których mowa w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, a w szczególności wymienionych w pkt 4.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- Pani/Panu przysługuje prawo:
- dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia, na zasadach określonych w art. 15 – 17 RODO;
- ograniczenia przetwarzania, w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
- przenoszenia danych, w przypadkach określonych w art. 20 RODO;
- sprzeciwu, na zasadach określonych w art. 21 RODO- dotyczy danych osobowych, których podanie jest dobrowolne – prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
W celu skorzystania z praw, o których mowa w pkt 8 ppkt a – d należy skontaktować się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych, korzystając ze wskazanych wyżej danych kontaktowych.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą podlegały profilowaniu.
……………………………………….
Podpis wnioskodawcy
…………………………… dnia ………………….
miejscowość
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulejowie
ul. Targowa 20
97-330 Sulejów
WNIOSEK / ŻĄDANIE ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ
Na podstawie art.18 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz.1440).
- Dane osoby składającej wniosek/ żądanie:
Imię i nazwisko…………………………………………………………………
Adres zamieszkania……………………………………………………………
Telefon lub email: ………………………………………………………………
Jeżeli składa Pan/Pani wniosek jako przedstawiciel ustawowy innej osoby, proszę wpisać poniżej swoje dane:
Imię i nazwisko…………………………………………………………………
Adres zamieszkania……………………………………………………………
Telefon lub email: ………………………………………………………………
- Proszę o wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, której żądanie dotyczy, a która ma być dostępna cyfrowo (proszę zaznaczyć właściwe):
- www.mops.sulejow.pl
- http: mopssulejow.naszbip.pl
- Inne ………………………………………………………………
- Proszę opisać element, który jest niedostępny i zakres niedostępności:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Proszę podać alternatywny sposób dostępu:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Jak MOPS powinien się z Panem/Panią skontaktować?
- Telefonicznie …………………………………………………………….
- Adres pocztowy………………………………………………………….
- Adres email……………………………………………………………….
- Inna forma (jaka?) ……………………………………………………….
………………………………………………………………………………………
- Klauzula informacyjna
Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urząd. Unii Europ. z dnia 04.05.2016 r. L 119/1), dalej jako „RODO”, informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Sulejowie (dalej jako „MOPS”), ul. Targowa 20, 97-330 Sulejów, tel. 44 616 20 33,adres e-mail: mops@sulejow.pl (dalej jako „Administrator”). - Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy za pomocą poczty elektronicznej: kontakt@wbsystem.pl.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji statutowych i ustawowych zadań Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulejowie, a także w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym, a także w ramach sprawowania władzy publicznej.
- Podstawą prawną przetwarzania danych jest:
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych art. 6 ust.1 lit. a RODO. Na jej podstawie przetwarzane są dane podawane przez Pana/Panią dobrowolnie np. numer telefonu, adres poczty elektronicznej celem zapewnienia szybkiej i sprawnej komunikacji związanej z realizacją złożonego wniosku;
- wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa art.6 ust.1 lit. c RODO;
- działaniem niezbędnym do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej prawa art. 6 ust.1 lit. d RODO;
- wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym przez administratora art.6 ust.1 lit. e RODO;
- wypełnienie obowiązków i wykonywanie szczególnych praw przez Administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie ochrony socjalnej art. 9 ust. 2 lit. b RODO;
- ważny interes publiczny, na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, który jest proporcjonalne do wyznaczonego celu, nie narusza istoty prawa do ochrony danych i przewiduje odpowiednie i konkretne środki ochrony praw podstawowych i interesów osoby, której dane dotyczą art. 9 ust. 2 lit. g RODO.
Na mocy prawa krajowego podstawę prawną stanowi:
a) ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2023 poz.1440).
Jeżeli będzie to konieczne, Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane innym podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów prawa i do przetwarzania danych osobowych, a które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w procesie ich przetwarzania w poufności oraz w tajemnicy.
- W przypadku, gdy podanie przez Pana/Panią Pani/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym, nie podanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji wniosku, w tym uprawnień i obowiązków ustawowych Administratora, o których mowa w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, a w szczególności wymienionych w pkt 4.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- Pani/Panu przysługuje prawo:
- dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia, na zasadach określonych w art. 15 – 17 RODO;
- ograniczenia przetwarzania, w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
- przenoszenia danych, w przypadkach określonych w art. 20 RODO;
- sprzeciwu, na zasadach określonych w art. 21 RODO- dotyczy danych osobowych, których podanie jest dobrowolne – prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie
w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem; - wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
W celu skorzystania z praw, o których mowa w pkt 8 ppkt a – d należy skontaktować się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych, korzystając ze wskazanych wyżej danych kontaktowych.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą podlegały profilowaniu
……………………………………
Podpis wnioskodawcy
Załącznik nr 2
………………………., dnia ……………….
miejscowość
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulejowie
ul. Targowa 20
97-330 Sulejów
WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ
LUB INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ[6]
- Dane osoby składającej wniosek:
Imię i nazwisko……………………………………………………………………………..
Adres zamieszkania……………………………………………………………………….
Telefon lub email…………………………………………………………………………..
Jeżeli składa Pan/Pani wniosek jako przedstawiciel ustawowy innej osoby, proszę wpisać poniżej swoje dane:
Imię i nazwisko:…………………………………………………………………………….
Adres zamieszkania ……………………………………………………………………..
Telefon lub e-mail:…………………………………………………………………………
- Proszę o zapewnienie dostępności w następującym zakresie:
- DOSTĘP ARCHITEKTONICZNY:
Opisz brak dostępności:
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
- DOSTĘP INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNY:
Opisz brak dostępności:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
- Proszę wskazać/określić sposób zapewnienia dostępności:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
podpis wnioskodawc
- Jak MOPS powinien się z Panem/Panią skontaktować?
- Telefonicznie (jeśli numer jest inny niż powyżej)
……………………………………………………………………………………………..
- Adres pocztowy (jeśli adres jest inny niż powyżej):
……………………………………………………………………………………………..
- Adres email (jeśli adres jest inny niż powyżej):
……………………………………………………………………………………………..
- Inna forma (jaka?):
……………………………………………………………………………………………..
- Klauzula informacyjna
Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urząd. Unii Europ. z dnia 04.05.2016 r. L 119/1), dalej jako „RODO”, informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
w Sulejowie (dalej jako „MOPS”), ul. Targowa 20, 97-330 Sulejów, tel. 44 616 20 33,adres e-mail: mops@sulejow.pl (dalej jako „Administrator”). - Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy za pomocą poczty elektronicznej: kontakt@wbsystem.pl.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji statutowych i ustawowych zadań Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulejowie, a także w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym, a także w ramach sprawowania władzy publicznej.
- prawną przetwarzania danych jest:
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych art. 6 ust.1 lit. a RODO. Na jej podstawie przetwarzane są dane podawane przez Pana/Panią dobrowolnie np. numer telefonu, adres poczty elektronicznej celem zapewnienia szybkiej i sprawnej komunikacji związanej z realizacją złożonego wniosku;
- wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa art.6 ust.1 lit. c RODO;
- działaniem niezbędnym do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej prawa art. 6 ust.1 lit. d RODO;
- wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym przez administratora art.6 ust.1 lit. e RODO;
- wypełnienie obowiązków i wykonywanie szczególnych praw przez Administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie ochrony socjalnej art. 9 ust. 2 lit. b RODO;
- ważny interes publiczny, na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, który jest proporcjonalne do wyznaczonego celu, nie narusza istoty prawa do ochrony danych i przewiduje odpowiednie i konkretne środki ochrony praw podstawowych i interesów osoby, której dane dotyczą art. 9 ust. 2 lit. g RODO.
Na mocy prawa krajowego podstawę prawną stanowi:
a) ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz.1696).
Jeżeli będzie to konieczne, Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane innym podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów prawa i do przetwarzania danych osobowych, a które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Odbiorcy danych zostaną zobowiązani do zachowania danych osobowych w procesie ich przetwarzania w poufności oraz w tajemnicy.
- W przypadku, gdy podanie przez Pana/Panią Pani/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym, nie podanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji wniosku, w tym uprawnień i obowiązków ustawowych Administratora, o których mowa w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, a w szczególności wymienionych w pkt 4.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- Pani/Panu przysługuje prawo:
- dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia, na zasadach określonych w art. 15 – 17 RODO;
- ograniczenia przetwarzania, w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
- przenoszenia danych, w przypadkach określonych w art. 20 RODO;
- sprzeciwu, na zasadach określonych w art. 21 RODO- dotyczy danych osobowych, których podanie jest dobrowolne – prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
W celu skorzystania z praw, o których mowa w pkt 8 ppkt a – d należy skontaktować się z Administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych, korzystając ze wskazanych wyżej danych kontaktowych.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane dla zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będą podlegały profilowaniu.
………………………………………
Podpis wnioskodawcy/opiekuna
[1] Zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
[2] Zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
[3] Zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
[4] Zgodnie z art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się.
[5] Urząd ma obowiązek zainstalowania pętli indukcyjnej lub systemu FM na podstawie art. 6 pkt 3 lit. b ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
[6] Na podstawie ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulejowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej mops@sulejow.pl
Data publikacji strony internetowej: 2020-04-01.
Data ostatniej istotnej
aktualizacji: 2020-09-10.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
Wyłączenia:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- filmy zostały
opublikowane przed wejściem w życie ustawy
o dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono
dnia: 2020-09-10. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej
przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można
korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy
o kontakt. Osobą do kontaktu jest Agata Suchodolska, adres poczty
elektronicznej: dostepnosc@mops.sulejow.pl. Kontaktować się można także
dzwoniąc na nr telefonu 44 616 20 33 wew. 23. Tą samą drogą można składać
wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia
dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Miejski Ośrodek
Pomocy Społecznej w Sulejowie, ul. Targowa 20, 97-330 Sulejów.
Budynek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulejowie znajduje się w odległości 500 metrów od przystanku autobusowego mieszczącego się na ulicy Dworcowej w Sulejowie.
Przed budynkiem przy ul. Targowa 20 znajduje się nieodpłatne jedno miejsce parkingowe przed budynkiem oznakowane poziomo i pionowo dla osób z niepełnosprawnościami oraz dwa miejsca parkingowe ze szczytu budynku od strony północnej, również oznakowane pionowo i poziomo.
Aby dostać się do budynku należy zadzwonić dzwonkiem mieszczącym się po prawej stronie schodów wejściowych na wysokości 100 cm, bądź poinformować telefonicznie pracownika na numery telefonu MOPS.
Budynek MOPS jest piętrowy. Do budynku prowadzi 1 wejście od ulicy Targowa 20.
Aby dostać się na I piętro do siedziby MOPS należy pokonać 32 schody. Osoby na wózkach bądź mające problemy z poruszaniem mogą skorzystać z zainstalowanego dzwonka na zewnątrz budynku, poprzez który informują pracownika o przybyciu. Wówczas pracownik schodzi na dół i przeprowadza czynności służbowe w zależności od potrzeb.
Sekretariat znajduje się na pierwszym piętrze. Od parteru do sekretariatu prowadzą oznakowane kontrastowo schody.
Ponieważ budynek nie posiada windy, nie ma możliwości dostania się na wózku do działów pomocy mieszczących się na pierwszym piętrze budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sulejowie.
Brak toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
W MOPS nie ma zainstalowanych pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Pomieszczenia MOPS są oznaczone numerami pokoi.
W MOPS aktualnie nie można porozumieć się w polskim języku migowym,
planowane jest jednak włączenie takiej obsługi po uprzednim uzgodnieniu terminu
wizyty (na zasadach określonych w ustawie
o języku migowym i innych metodach komunikowania). Usługa będzie bezpłatna dla
osób głuchych.