Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej 2024

Program asystent osobisty w gminie Sulejów

Z wielką radością informujemy, że pod koniec lutego 2024 r. podpisano umowę pomiędzy Dorotą Ryl Wojewodą Łódzkim a Wojciechem Ostrowskim Burmistrzem Sulejowa na dofinansowanie Programu Asystent osobisty osoby z niepełnoprawnością edycja 2024.

Nasza gmina otrzymała znaczną dotację na ten cel bo aż

322 000,00 zł, która umożliwi nam wsparcie osób z niepełnosprawnościami. Dzięki tym środkom będziemy w stanie zapewnić osobom niesamodzielnym lepsze warunki życia.

1 marca 2024 r. podpisaliśmy już pierwsze umowy z asystentami osób, a w dniu dzisiejszym wpłynęła pierwsza transza środków na ten cel. Jesteśmy wdzięczni za przyznaną dotację i zaufanie, jakim nasza gmina cieszy się w realizacji działań na rzecz osób z niepełnosprawnością.

Obecnie trwa nabór do kolejnego Programu Opieka Wytchnieniowa edycja 2024. Serdecznie zapraszamy. Dodatkowe informacje można uzyskać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sulejowie pod numerami telefonów: 44 616 20 33 wew. 25 lub 25

Informacja o naborze wniosków do programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022 r.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulejowie informuje, że wniosek Gminy  Sulejów o środki finansowe w wysokości 162 945,00 zł na realizację programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022 w ramach Funduszu Solidarnościowego został zakwalifikowany.

Planowane jest objęcie wsparciem asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w 2022 r.    5 osób niepełnosprawnych  z terenu naszej gminy.

Adresatami Programu są:

  • osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o niepełnosprawności:
    1. w stopniu znacznym lub
    2. traktowane na równi do wymienionych w lit. a 

Usługi asystencji osobistej mogą w szczególności polegać na pomocy asystenta w:

  • wykonywaniu czynności dnia codziennego dla uczestnika Programu;
  • wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca;
  • załatwianiu spraw urzędowych;
  • korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, kino, galerie sztuki);

Osoby zainteresowane uzyskaniem takiego wsparcia powinny wypełnić Kartę zgłoszenia do programu stanowiącej załącznik nr 8 i złożyć wraz z aktualnym orzeczeniem o niepełnosprawności w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Sulejowie, ul. Targowa 20

Osoby mające trudności w samodzielnym wypełnieniu zgłoszenia mogą zgłaszać się telefonicznie do MOPS w Sulejowie, tel. lub 44 616 22 44, oraz 44 616 20 33  wew. 25 tel. kom 515 105 987 lub 21, gdzie uzyskają pomoc pracowników socjalnych.

Link do załącznika nr 8 https://drive.google.com/file/d/1wX2ZKfP18Y2tzBowUYRXRxBKw98ZCSDT/view?usp=sharing

Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej 2025

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społeczne ogłasza nabór wniosków w ramach resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2026.

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

Adresatami Programu są:

dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz

osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie: o znacznym stopniu niepełnosprawności albo o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo

traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Planowany budżet Programu w 2026 r. wyniesie – 1 103 873 000 zł (słownie: jeden miliard sto trzy miliony osiemset siedemdziesiąt trzy tysiące złotych).

Terminy naboru wniosków w ramach Programu:

Gmina/powiat składa wniosek (załącznik nr 1 do Programu) do właściwego wojewody za pośrednictwem Generatora Funduszu Solidarnościowego dostępnego na stronie internetowej https://bfs.mrips.gov.pl, w terminie od dnia 14 sierpnia 2025 r. do dnia 10 września 2025 r.

Wojewoda, po weryfikacji wniosków złożonych przez gminy/powiaty, sporządza listę rekomendowanych wniosków do finansowania w ramach Programu (załącznik nr 3 do Programu) i przekazuje ją do Ministra wraz z informacją wojewody dotyczącą środków finansowych z Programu (załącznik nr 2 do Programu), w terminie do dnia 8 października 2025 r.

Minister zatwierdza zbiorczą listę rekomendowanych wniosków w terminie 30 dni od dnia przekazania Ministrowi wszystkich list rekomendowanych wniosków wojewodów.